Het team en Otje

Het team
Het team van de H.J. Piekschool bestaat uit enthousiaste en kundige leerkrachten.

Otje
Hond Otje is van onze leerkracht Tineke. Otje gaat met Tineke mee naar huis, dus Otje is niet van de school. Wij hebben gekozen voor een schapendoes. Omdat dit een hypoallergeen ras is en het heel graag wil leren en bezig zijn.

Een hond in het onderwijs, werkt dat?
Na onderzoek is gebleken dat honden bij onderwijsactiviteiten zeker een rol van betekenis kunnen spelen. Zo verbetert de werkhouding van kinderen en blijven ze rustiger als er een
hond in de buurt is. Leerlingen gaan beter lezen als ze aan een hond voorlezen. En daarnaast is het
sociale aspect belangrijk: een dier kan helpen bij het leren omgaan met emoties. Een schoolhond troost, helpt en luistert. Hij geeft kinderen meer zelfvertrouwen en helpt ze zich op hun gemak te voelen. Hierdoor kruipen verlegen kinderen bijvoorbeeld uit hun schulp en kan hij op sociaal-emotioneel en intuïtief gebied veel toevoegen.

Vitaal teamEen vitaal team is belangrijk. We besteden daarom veel aandacht aan het welzijn van de leerkrachten, zodat zij de leerlingen elke dag fit, energiek en met plezier les kunnen geven. Het ziekteverzuim is laag en het team is zeer bereidwillig om voor elkaar in te vallen. Door het regelmatig aanbieden van scholing blijven de leerkrachten zich ontwikkelen en voelen ze zich uitgedaagd.